» Strona główna » Ukazał się raport z Badania CMO Survey 2019 na temat roli i wyzwań współczesnych liderów marketingu, przeprowadzonego przez firmę Deloitte i Deloitte Digital PL, którego partnerem była nasza Akademia.
17.09.2019
News

Ukazał się raport z Badania CMO Survey 2019 na temat roli i wyzwań współczesnych liderów marketingu, przeprowadzonego przez firmę Deloitte i Deloitte Digital PL, którego partnerem była nasza Akademia.

Celem badania było poznanie największych wyzwań stawianych branży marketingowej poprzez zapytanie
o to liderów marketingu, czyli osób pracujących na najwyższych stanowiskach w tej branży (tzw. Chief Marketing Officer).


Kluczowym wnioskiem z badania jest fakt, że klientocentryczność staje się powszechnym wzorem modelu biznesowego. Oznacza to, że wyzwaniem numer jeden dla obecnych organizacji jest maksymalne nastawienie na klienta, jego styl życia i zmieniające się potrzeby.
Ze stawiania potrzeb klienta w centrum działań firmy wynika tworzenie strategii marketingowej: zróżnicowanie
i dopasowanie oferty, kanałów dystrybucji, komunikacji, a także pozostałych elementów modelu biznesowego.


W erze klientocentryzmu należałoby zmodyfikować nieco zakres działań oraz rozbudować kompetencje współczesnego CMO o wiedzę na temat wykorzystywania nowoczesnych technologii w marketingu. Oprócz kreatywności oraz zdolności przewidywania, coraz bardziej liczy się umiejętność szczegółowego mierzenia rezultatów kampanii marketingowych za pomocą zaawansowanych narzędzi analitycznych wykorzystujących technologię big data oraz wyciąganie trafnych wniosków.
W badaniu wzięło udział 339 liderów marketingu pracujących w Polsce. To pierwsza taka inicjatywa Deloitte
w Europie Środkowej. Badanie zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2019 r.

Współpraca Akademii Leona Koźmińskiego z firmą Deloitte przebiega z sukcesami od kilku lat. Firma Deloitte jest partnerem studiów podyplomowych CSR. Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii firmy.
W semestrze zimowym roku akademickiego 2019/2020 rusza X edycja studiów.


Więcej na temat badania można przeczytać tutaj